Menneskerettigheder som politisk argument og juridisk disciplin

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Menneskerettigheder som politisk argument og juridisk disciplin. / Andersen, Mads Bryde.

Hvor din skatt er, vil også ditt hjerte være. : Festskrift til Ole Gjems-Onstad. ed. / Tore Bråthen; Eivind Furuseth; Anders Mikelsen. 1. ed. Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 2020. p. 35-52.

Andersen, MB 2020, Menneskerettigheder som politisk argument og juridisk disciplin. in T Bråthen, E Furuseth & A Mikelsen (eds), Hvor din skatt er, vil også ditt hjerte være. : Festskrift til Ole Gjems-Onstad. 1 edn, Cappelen Damm Akademisk, Oslo, pp. 35-52.

Andersen, M. B. (2020). Menneskerettigheder som politisk argument og juridisk disciplin. In T. Bråthen, E. Furuseth, & A. Mikelsen (Eds.), Hvor din skatt er, vil også ditt hjerte være. : Festskrift til Ole Gjems-Onstad (1 ed., pp. 35-52). Cappelen Damm Akademisk.

Andersen MB. Menneskerettigheder som politisk argument og juridisk disciplin. In Bråthen T, Furuseth E, Mikelsen A, editors, Hvor din skatt er, vil også ditt hjerte være. : Festskrift til Ole Gjems-Onstad. 1 ed. Oslo: Cappelen Damm Akademisk. 2020. p. 35-52

Andersen, Mads Bryde. / Menneskerettigheder som politisk argument og juridisk disciplin. Hvor din skatt er, vil også ditt hjerte være. : Festskrift til Ole Gjems-Onstad. editor / Tore Bråthen ; Eivind Furuseth ; Anders Mikelsen. 1. ed. Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 2020. pp. 35-52

@inbook{5afe1458fda244ab987a63389ffec5dc,
title = "Menneskerettigheder som politisk argument og juridisk disciplin",
abstract = "Med et tilbageblik p{\aa} menneskerettighedernes rolle i politik og jura gennem tiderne freml{\ae}gger artiklen nogle tanker om, hvordan denne s{\ae}rlige rolle har p{\aa}virket den politiske og retspolitiske debat om menneskeretlige sp{\o}rgsm{\aa}l.",
keywords = "Det Juridiske Fakultet, Menneskerettigheder, juridisk metode",
author = "Andersen, {Mads Bryde}",
year = "2020",
month = sep,
day = "14",
isbn = "978-82-02-67559-2",
pages = "35--52",
editor = "Tore Br{\aa}then and Eivind Furuseth and Anders Mikelsen",
booktitle = "Hvor din skatt er, vil ogs{\aa} ditt hjerte v{\ae}re.",
publisher = "Cappelen Damm Akademisk",
edition = "1",

TY - CHAP

T1 - Menneskerettigheder som politisk argument og juridisk disciplin

AU - Andersen, Mads Bryde

PY - 2020/9/14

Y1 - 2020/9/14

N2 - Med et tilbageblik på menneskerettighedernes rolle i politik og jura gennem tiderne fremlægger artiklen nogle tanker om, hvordan denne særlige rolle har påvirket den politiske og retspolitiske debat om menneskeretlige spørgsmål.

AB - Med et tilbageblik på menneskerettighedernes rolle i politik og jura gennem tiderne fremlægger artiklen nogle tanker om, hvordan denne særlige rolle har påvirket den politiske og retspolitiske debat om menneskeretlige spørgsmål.

KW - Det Juridiske Fakultet

KW - Menneskerettigheder

KW - juridisk metode

UR - https://www.cappelendammundervisning.no/_hvor-din-skatt-er-vil-ogsa-ditt-hjerte-vare-9788202675592

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-82-02-67559-2

EP - 52

BT - Hvor din skatt er, vil også ditt hjerte være.

A2 - Bråthen, Tore

A2 - Furuseth, Eivind