Virkelighedsnære opgaver: om refleksiv aktionsundervisning (RAU)

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Standard

Virkelighedsnære opgaver : om refleksiv aktionsundervisning (RAU). / Salamon, Karen Lisa.

Universitetspædagogiske praksisser. ed. / Lotte Rienecker; Peter Stray Jørgensen. 1. ed. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. p. 57-83.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Harvard

Salamon, KL 2015, Virkelighedsnære opgaver: om refleksiv aktionsundervisning (RAU). in L Rienecker & P Stray Jørgensen (eds), Universitetspædagogiske praksisser. 1 edn, Samfundslitteratur, Frederiksberg, pp. 57-83.

APA

Salamon, K. L. (2015). Virkelighedsnære opgaver: om refleksiv aktionsundervisning (RAU). In L. Rienecker, & P. Stray Jørgensen (Eds.), Universitetspædagogiske praksisser (1 ed., pp. 57-83). Samfundslitteratur.

Vancouver

Salamon KL. Virkelighedsnære opgaver: om refleksiv aktionsundervisning (RAU). In Rienecker L, Stray Jørgensen P, editors, Universitetspædagogiske praksisser. 1 ed. Frederiksberg: Samfundslitteratur. 2015. p. 57-83

Author

Salamon, Karen Lisa. / Virkelighedsnære opgaver : om refleksiv aktionsundervisning (RAU). Universitetspædagogiske praksisser. editor / Lotte Rienecker ; Peter Stray Jørgensen. 1. ed. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. pp. 57-83

Bibtex

@inbook{0993e54ce158483da436f7edb1d73a5e,
title = "Virkelighedsn{\ae}re opgaver: om refleksiv aktionsundervisning (RAU)",
abstract = "Refleksiv aktionsundervisning (RAU) som universitetsp{\ae}dagogisk tilgang er kapitlets/ artiklens emne. En studerende n{\ae}vnte i en evaluering, at undervisningsformen s{\ae}tter kursusdeltagerne “…i ber{\o}ring med det levede liv og virkelige opgaver”. Artiklen introducerer og udfolder en didaktisk, innovationsp{\ae}dagogisk metode, der har til hensigt at give studerende erfaringer med praktisk, anvendelig videnskab indenfor deres eget akademiske universitetsfag. Tilgangen tr{\ae}ner studerende i “applied science”, hvor teoretisk erkendelse og “virkelige opgaver” h{\ae}nger n{\ae}rt sammen. De studerende udfordres med krav om at bidrage til en af underviserne rammesat erkendelsesudvikling eller produktinnovation, der foreg{\aa}r p{\aa} realistiske betingelser og for en universitets-ekstern opdragsgiver. Artiklen gennemg{\aa}r forfatterens materiale af cases og udfolder p{\aa} denne baggrund et metodisk set-up til anvendelse i universitetsp{\ae}dagogik.",
keywords = "Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, nnovation- og entrepreneurskab Tv{\ae}rfaglighed Samarbejde med eksterne partnere Studerendes aktionsforskning ",
author = "Salamon, {Karen Lisa}",
note = "Publikationen er baseret p{\aa} didaktisk udviklingsarbejde foretaget p{\aa} K{\o}benhavns Universitet, Danmarks Medie og Journalisth{\o}jskole samt Danmarks Designskole.",
year = "2015",
month = sep,
day = "1",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-593-2137-9",
pages = "57--83",
editor = "Rienecker, {Lotte } and {Stray J{\o}rgensen}, Peter",
booktitle = "Universitetsp{\ae}dagogiske praksisser",
publisher = "Samfundslitteratur",
edition = "1",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Virkelighedsnære opgaver

T2 - om refleksiv aktionsundervisning (RAU)

AU - Salamon, Karen Lisa

N1 - Publikationen er baseret på didaktisk udviklingsarbejde foretaget på Københavns Universitet, Danmarks Medie og Journalisthøjskole samt Danmarks Designskole.

PY - 2015/9/1

Y1 - 2015/9/1

N2 - Refleksiv aktionsundervisning (RAU) som universitetspædagogisk tilgang er kapitlets/ artiklens emne. En studerende nævnte i en evaluering, at undervisningsformen sætter kursusdeltagerne “…i berøring med det levede liv og virkelige opgaver”. Artiklen introducerer og udfolder en didaktisk, innovationspædagogisk metode, der har til hensigt at give studerende erfaringer med praktisk, anvendelig videnskab indenfor deres eget akademiske universitetsfag. Tilgangen træner studerende i “applied science”, hvor teoretisk erkendelse og “virkelige opgaver” hænger nært sammen. De studerende udfordres med krav om at bidrage til en af underviserne rammesat erkendelsesudvikling eller produktinnovation, der foregår på realistiske betingelser og for en universitets-ekstern opdragsgiver. Artiklen gennemgår forfatterens materiale af cases og udfolder på denne baggrund et metodisk set-up til anvendelse i universitetspædagogik.

AB - Refleksiv aktionsundervisning (RAU) som universitetspædagogisk tilgang er kapitlets/ artiklens emne. En studerende nævnte i en evaluering, at undervisningsformen sætter kursusdeltagerne “…i berøring med det levede liv og virkelige opgaver”. Artiklen introducerer og udfolder en didaktisk, innovationspædagogisk metode, der har til hensigt at give studerende erfaringer med praktisk, anvendelig videnskab indenfor deres eget akademiske universitetsfag. Tilgangen træner studerende i “applied science”, hvor teoretisk erkendelse og “virkelige opgaver” hænger nært sammen. De studerende udfordres med krav om at bidrage til en af underviserne rammesat erkendelsesudvikling eller produktinnovation, der foregår på realistiske betingelser og for en universitets-ekstern opdragsgiver. Artiklen gennemgår forfatterens materiale af cases og udfolder på denne baggrund et metodisk set-up til anvendelse i universitetspædagogik.

KW - Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

KW - nnovation- og entrepreneurskab Tværfaglighed Samarbejde med eksterne partnere Studerendes aktionsforskning

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-593-2137-9

SP - 57

EP - 83

BT - Universitetspædagogiske praksisser

A2 - Rienecker, Lotte

A2 - Stray Jørgensen, Peter

PB - Samfundslitteratur

CY - Frederiksberg

ER -

ID: 130651442