Læring i tværfaglige forskningsmiljøer

Research output: Working paperResearch

  • Marianne Høyen
Rapport er afslutningen på et projekt med forskningsspørgsmålet: Hvordan tænkes og praktiseres tværfaglig forskning og hvilke former for læring iværksættes, i mødet mellem på den ene side universitetets forventninger og på den anden side forskernes konkrete projekter belyst gennem cases hentet fra universitetets indsatsområder?

Forskningsdesignet er bygget op over interview med yngre ph.d.-studerende og med mere etablerede forskere samt læsning af forskellige relevante KU-dokumenter.

Begrebet 'læring' handler om det erkendelsesarbejde, den enkelte lærende i relation til forhold i en kontekst gør, hvorved der opnås ny indsigt. Læring forstås i dag ofte konstruktivistisk, og begrebet rummer både en psykologisk og en sociologisk dimension.

På den måde ses tværfaglig læring som en læring, der foregår i en tværfaglig kontekst.

Original languageDanish
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherMuseum Tusculanum
Pages1
Number of pages46
Publication statusPublished - 2007

ID: 2953957