Efterskrift

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterCommunication

Efterskrift. / Rösing, Lilian Munk.

Breve I & II: Sandalantologi. ed. / Hans Otto Jørgensen. Gladiator, 2023. p. 483-490.

Rösing, LM 2023, Efterskrift. in HO Jørgensen (ed.), Breve I & II: Sandalantologi. Gladiator, pp. 483-490.

Rösing, L. M. (2023). Efterskrift. In H. O. Jørgensen (Ed.), Breve I & II: Sandalantologi (pp. 483-490). Gladiator.

Rösing LM. Efterskrift. In Jørgensen HO, editor, Breve I & II: Sandalantologi. Gladiator. 2023. p. 483-490

Rösing, Lilian Munk. / Efterskrift. Breve I & II: Sandalantologi. editor / Hans Otto Jørgensen. Gladiator, 2023. pp. 483-490

@inbook{b0266c347dc74e7588d475eedafcc3c4,
title = "Efterskrift",
abstract = "Den franske psykoanalytiker Jacques Lacan har en m{\ae}rkelig sentens, som man kan spekulere en del over: ”Et brev n{\aa}r altid frem til sin adressat”. Jeg er tilb{\o}jelig til at forst{\aa} den s{\aa}dan, at den der l{\ae}ser et brev og f{\o}ler sig ber{\o}rt, den der s{\aa} at sige lader sig adressere af brevet, er dets adressat, uafh{\ae}ngigt af hvem brevet er stilet til. Som om alle breve (og i bredere forstand litter{\ae}re tekster) er n{\aa}et frem i det {\o}jeblik de har ramt en l{\ae}ser. Jeg h{\aa}ber at denne antologi bliver anledningen til at et og andet brev n{\aa}r sin adressat. ",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, Brevgenren, dansk litteraturhistorie",
author = "R{\"o}sing, {Lilian Munk}",
year = "2023",
isbn = "9788793658844",
pages = "483--490",
editor = "J{\o}rgensen, {Hans Otto}",
booktitle = "Breve I & II",
publisher = "Gladiator",

TY - CHAP

T1 - Efterskrift

AU - Rösing, Lilian Munk

PY - 2023

Y1 - 2023

N2 - Den franske psykoanalytiker Jacques Lacan har en mærkelig sentens, som man kan spekulere en del over: ”Et brev når altid frem til sin adressat”. Jeg er tilbøjelig til at forstå den sådan, at den der læser et brev og føler sig berørt, den der så at sige lader sig adressere af brevet, er dets adressat, uafhængigt af hvem brevet er stilet til. Som om alle breve (og i bredere forstand litterære tekster) er nået frem i det øjeblik de har ramt en læser. Jeg håber at denne antologi bliver anledningen til at et og andet brev når sin adressat.

AB - Den franske psykoanalytiker Jacques Lacan har en mærkelig sentens, som man kan spekulere en del over: ”Et brev når altid frem til sin adressat”. Jeg er tilbøjelig til at forstå den sådan, at den der læser et brev og føler sig berørt, den der så at sige lader sig adressere af brevet, er dets adressat, uafhængigt af hvem brevet er stilet til. Som om alle breve (og i bredere forstand litterære tekster) er nået frem i det øjeblik de har ramt en læser. Jeg håber at denne antologi bliver anledningen til at et og andet brev når sin adressat.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - Brevgenren