Krigsforbrydelse og straf

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearch

Standard

Krigsforbrydelse og straf. / Holtermann, Jakob v. H.

Krig i Europa: Hvor står EU et år efter Ruslands invasion af Ukraine?. ed. / Morten Bønke Pedersen; Rasmus Nørlem Sørensen. Vol. 23 København : Demokrati i Europa Oplysningsforbundet, DEO, 2023. p. 93-100 (Samfundstanker, Vol. 23).

Harvard

Holtermann, JVH 2023, Krigsforbrydelse og straf. in M Bønke Pedersen & RN Sørensen (eds), Krig i Europa: Hvor står EU et år efter Ruslands invasion af Ukraine?. vol. 23, Demokrati i Europa Oplysningsforbundet, DEO, København, Samfundstanker, vol. 23, pp. 93-100. <https://deo.dk/boeger/samfundstanker-23-krig-i-europa-hvor-staar-eu-et-aar-efter-ruslands-invasion-af-ukraine/>

APA

Holtermann, J. V. H. (2023). Krigsforbrydelse og straf. In M. Bønke Pedersen, & R. N. Sørensen (Eds.), Krig i Europa: Hvor står EU et år efter Ruslands invasion af Ukraine? (Vol. 23, pp. 93-100). Demokrati i Europa Oplysningsforbundet, DEO. Samfundstanker Vol. 23 https://deo.dk/boeger/samfundstanker-23-krig-i-europa-hvor-staar-eu-et-aar-efter-ruslands-invasion-af-ukraine/

Vancouver

Holtermann JVH. Krigsforbrydelse og straf. In Bønke Pedersen M, Sørensen RN, editors, Krig i Europa: Hvor står EU et år efter Ruslands invasion af Ukraine?. Vol. 23. København: Demokrati i Europa Oplysningsforbundet, DEO. 2023. p. 93-100. (Samfundstanker, Vol. 23).

Author

Holtermann, Jakob v. H. / Krigsforbrydelse og straf. Krig i Europa: Hvor står EU et år efter Ruslands invasion af Ukraine?. editor / Morten Bønke Pedersen ; Rasmus Nørlem Sørensen. Vol. 23 København : Demokrati i Europa Oplysningsforbundet, DEO, 2023. pp. 93-100 (Samfundstanker, Vol. 23).

Bibtex

@inbook{d1068d17816043e69076dfbe0919b594,
title = "Krigsforbrydelse og straf",
abstract = "Kapitlet indeholder en overordnet analyse af de retlige og institutionelle muligheder for at retsforf{\o}lge de skyldige for overtr{\ae}delse af krigens love i Ukraine. Derudover indeholder kapitlet en kritisk diskussion af dele af den fremherskende teoretiske skepsis imod ICC med afs{\ae}t i konkrete udviklinger i krigen mellem Ukraine og Rusland, s{\ae}rligt vedr. den ukrainske regerings aktive inddragelse af juridiske incitamenter i sine henvendelser til de russiske officerer og soldater.",
keywords = "Det Juridiske Fakultet, international strafferet, Ukraine, Rusland, Krigen i Ukraine, Den Internationale Straffedomstol, straffefilosofi, Afskr{\ae}kkelse, philosophy of punishment, Criminal justice ethics, International Criminal Court, War in Ukraine, Russo Ukrainian war, deterrence",
author = "Holtermann, {Jakob v. H.}",
year = "2023",
language = "Dansk",
isbn = "9788794125147",
volume = "23",
series = "Samfundstanker",
pages = "93--100",
editor = "{B{\o}nke Pedersen}, Morten and S{\o}rensen, {Rasmus N{\o}rlem}",
booktitle = "Krig i Europa",
publisher = "Demokrati i Europa Oplysningsforbundet, DEO",

RIS

TY - CHAP

T1 - Krigsforbrydelse og straf

AU - Holtermann, Jakob v. H.

PY - 2023

Y1 - 2023

N2 - Kapitlet indeholder en overordnet analyse af de retlige og institutionelle muligheder for at retsforfølge de skyldige for overtrædelse af krigens love i Ukraine. Derudover indeholder kapitlet en kritisk diskussion af dele af den fremherskende teoretiske skepsis imod ICC med afsæt i konkrete udviklinger i krigen mellem Ukraine og Rusland, særligt vedr. den ukrainske regerings aktive inddragelse af juridiske incitamenter i sine henvendelser til de russiske officerer og soldater.

AB - Kapitlet indeholder en overordnet analyse af de retlige og institutionelle muligheder for at retsforfølge de skyldige for overtrædelse af krigens love i Ukraine. Derudover indeholder kapitlet en kritisk diskussion af dele af den fremherskende teoretiske skepsis imod ICC med afsæt i konkrete udviklinger i krigen mellem Ukraine og Rusland, særligt vedr. den ukrainske regerings aktive inddragelse af juridiske incitamenter i sine henvendelser til de russiske officerer og soldater.

KW - Det Juridiske Fakultet

KW - international strafferet