Oplevelse af stigmatisering blandt mennesker med psykisk sygdom

Research output: Book/ReportReportResearch

Oplevelse af stigmatisering blandt mennesker med psykisk sygdom. / Søbjerg; Ankersen, ; Hald, Andreas Nielsen; Hammaken; Blæhr; Sørensen.

1 ed. VIA University College, 2018. 20 p.

Research output: Book/ReportReportResearch

Søbjerg, Ankersen, , Hald, AN, Hammaken, Blæhr & Sørensen 2018, Oplevelse af stigmatisering blandt mennesker med psykisk sygdom. 1 edn, VIA University College.

Søbjerg, Ankersen, Hald, A. N., Hammaken, Blæhr, & Sørensen (2018). Oplevelse af stigmatisering blandt mennesker med psykisk sygdom. (1 ed.) VIA University College.

Søbjerg, Ankersen , Hald AN, Hammaken, Blæhr, Sørensen. Oplevelse af stigmatisering blandt mennesker med psykisk sygdom. 1 ed. VIA University College, 2018. 20 p.

Søbjerg ; Ankersen, ; Hald, Andreas Nielsen ; Hammaken ; Blæhr ; Sørensen. / Oplevelse af stigmatisering blandt mennesker med psykisk sygdom. 1 ed. VIA University College, 2018. 20 p.

@book{7a5f434b223e4bec8905c11698830130,
title = "Oplevelse af stigmatisering blandt mennesker med psykisk sygdom",
abstract = "N{\ae}rv{\ae}rende rapport er blevet til p{\aa} baggrund af et samarbejde mellem flere mennesker med forskellige indgange til stigmatiseringsproblematikken. Opfinderen og den prim{\ae}re drivkraft i projektet er Mette Marie BojeS{\o}rensen, som igennem cirka 15 {\aa}r har levet med psykisk sygdom og dermed har oplevet p{\aa} egen krop ogeget sind, hvad det g{\o}r ved ens tanker, f{\o}lelser, selvopfattelse, forventninger osv. at blive stigmatiseret. Oplevelsen af stigmatisering er ikke enest{\aa}ende for Mette, men i takt med at hun kom sig i sit sygdomsforl{\o}b, fikhun et {\o}nske om at unders{\o}ge oplevelsen af stigmatisering blandt psykisk syge med det form{\aa}l at bidrage tilat afhj{\ae}lpe stigmatisering blandt psykisk syge. Som projektmedarbejder p{\aa} VIA University College initieredeMette derfor unders{\o}gelsen af oplevelsen af stigmatisering blandt borgere med psykisk sygdom.",
author = "S{\o}bjerg and Ankersen and Hald, {Andreas Nielsen} and Hammaken and Bl{\ae}hr and S{\o}rensen",
year = "2018",
isbn = "978-87-996897-0-5",
publisher = "VIA University College",
edition = "1",

TY - RPRT

T1 - Oplevelse af stigmatisering blandt mennesker med psykisk sygdom

AU - Søbjerg, null

AU - Ankersen, null

AU - Hald, Andreas Nielsen

AU - Hammaken, null

AU - Blæhr, null

AU - Sørensen, null

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Nærværende rapport er blevet til på baggrund af et samarbejde mellem flere mennesker med forskellige indgange til stigmatiseringsproblematikken. Opfinderen og den primære drivkraft i projektet er Mette Marie BojeSørensen, som igennem cirka 15 år har levet med psykisk sygdom og dermed har oplevet på egen krop ogeget sind, hvad det gør ved ens tanker, følelser, selvopfattelse, forventninger osv. at blive stigmatiseret. Oplevelsen af stigmatisering er ikke enestående for Mette, men i takt med at hun kom sig i sit sygdomsforløb, fikhun et ønske om at undersøge oplevelsen af stigmatisering blandt psykisk syge med det formål at bidrage tilat afhjælpe stigmatisering blandt psykisk syge. Som projektmedarbejder på VIA University College initieredeMette derfor undersøgelsen af oplevelsen af stigmatisering blandt borgere med psykisk sygdom.

AB - Nærværende rapport er blevet til på baggrund af et samarbejde mellem flere mennesker med forskellige indgange til stigmatiseringsproblematikken. Opfinderen og den primære drivkraft i projektet er Mette Marie BojeSørensen, som igennem cirka 15 år har levet med psykisk sygdom og dermed har oplevet på egen krop ogeget sind, hvad det gør ved ens tanker, følelser, selvopfattelse, forventninger osv. at blive stigmatiseret. Oplevelsen af stigmatisering er ikke enestående for Mette, men i takt med at hun kom sig i sit sygdomsforløb, fikhun et ønske om at undersøge oplevelsen af stigmatisering blandt psykisk syge med det formål at bidrage tilat afhjælpe stigmatisering blandt psykisk syge. Som projektmedarbejder på VIA University College initieredeMette derfor undersøgelsen af oplevelsen af stigmatisering blandt borgere med psykisk sygdom.

M3 - Rapport

SN - 978-87-996897-0-5